Undervisning

Velkommen til Den Lille Klaverskole.

Undervisningen foregår privat i min stue på Skætterivej 15, 4300 Holbæk.

Nodelæsning prioriteres højt. I begyndelsen spiller vi korte sange og melodier. Senere, når nodelæsningen er automatiseret, spiller vi et bredt repertoire af både klassisk og ny rytmisk musik.

Lektionen begynder med, at lektien fra sidst rettes og finpudses. Derefter gennemgås de nye stykker. Først højre hånd for sig. Så venstre hånd for sig. Og så begge hænder sammen.

Undervisningen varieres fra gang til gang og omfatter også teknikøvelser, skalaspil, 4-hændigt spil og improvisation. Vi spiller på et Yamaha C2 flygel.

For at blive god til klaver kræves det, at man øver hjemme mellem hver lektion. Helst 15 min. pr. dag.

Det er en forudsætning, at du har et klaver eller keyboard hjemme, så du kan øve dig dagligt. Det er mere effektivt at øve 10 min. hver dag, end at øve en time aftenen før du skal til undervisning.

Som forældre er det vigtigt at huske, at elevens succesoplevelse med klaveret i høj grad afhænger af hvor meget tid og energi, der lægges ved tangenterne. Støtte og opmuntring er helt afgørende.